پروژه آبرسانی 41 میلیون ریالی جبل اخضر

شرکت خدمات آب و فاضلاب عمان یک پروژه تامین آب برای ولایت الجبل اخضر را افتتاح کرد. این مراسم به ریاست خلفان بن سعید الشویلی، وزیر مسکن و شهرسازی، با حضور تعدادی از مقامات و مدعوین برگزار شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، احمد بن ناصر العبری، سرپرست مدیر کل پروژه نیروگاه‌ها در شرکت خدمات آب و فاضلاب عمان اظهار داشت: «هزینه کل پروژه 41 میلیون ریال است. این پروژه روزانه 1.760 میلیون گالن آب در اختیار ولایت قرار خواهد داد. در این طرح، شبکه‌های توزیع جدید به طور متوالی مورد بهره برداری قرار گرفتند. این شرکت تمامی کارهای مربوط به آماده‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ و یا تکمیل خط اصلی پروژه تامین خط لوله را انجام داده است.»

این یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که شرکت خدمات آب و فاضلاب عمان در حال اجرای آن می‌باشد، چون برای اجرای آن نیاز بود از سد زمین‌های ناهموار مانند کوه‌های مرتفع و شیب‌های تند عبور می‌کردند.

این پروژه از شش ایستگاه پمپاژ با هدف تقویت پمپاژ آب تشکیل شده است. همچنین شامل چهار مخزن اصلی آب با ظرفیت 1 هزار و 800 متر مکعب تا 5 هزار متر مکعب است. علاوه بر این، 23 نقطه برای نصب دستگاه‌های یکسان سازی فشار برای اطمینان از پایداری فشار عملیاتی شبکه‌های توزیع آب در شبانه روز در نظر گرفته شده است.

خطوط لوله انتقال آب در این پروژه 36 کیلومتر است که تا استان الداخلیه ادامه دارد. همچنین، شبکه‌های آبرسانی به طول 248 کیلومتر برای خدمات رسانی به تمام روستاها افتتاح شده‌اند. یک ساختمان اداری یکپارچه در کنار سیستم‌های پیشرفته برای استریل کردن آب و کنترل کیفیت هم در نظر گرفته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *