کاهش 50 درصدی هزینه شهریه برای دانش آموزان غیر عمانی در مدارس دولتی

بر اساس مصوبه‌ای که در وزارت آموزش و پرورش عمان صادر شد، هزینه‌ها تحصیل برای دانش آموزان غیر عمانی در مدارس دولتی این کشور 50 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، طی این تصمیم، علاوه بر کاهش شهریه و کاهش قیمت ارائه برخی خدمات، حتی برخی از اقشار جامعه از پرداخت شهریه معاف شدند.

این گزارش می افزاید: فرزندان زنان عمانی که با مردان غیر عمانی ازدواج کرده‌اند، دانش آموزان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، دانش آموزانی که مدارک شناسایی مبنی بر تایید ملیت خود را ندارند (محدود به آن دسته از دانش آموزانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند و توسط کارشناسان وزارت آموزش و پرورش تأیید شده‌اند) و دانش آموزان یمنی معاف از پرداخت شهریه در مدارس دولتی کشور عمان شدند.

به موجب این تصمیم، برای کودکان غیر عمانی که در مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش عمان تحصیل می‌کنند، تخفیف 50 درصدی اعمال خواهد شد. بدین ترتیب، از این به بعد، به جای 100 ریال عمان، مبلغ 50 ریال عمان بابت شهریه از دانش آموزان غیر عمانی اخذ خواهد شد.

البته، تصمیماتی برای مدارس خصوصی هم گرفته شده تا هزینه‌هایشان کاهش پیدا کنند. هزینه اخذ مجوز مدرسه خصوصی از 1 هزار و 500 ریال عمان به 750 ریال عمان کاهش پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *