جراحی موفقیت آمیز پیوند آندوسکوپی حالب در بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس

یک تیم پزشکی تخصصی از واحد جراحی کودکان در بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس برای اولین بار عمل جراحی پیوند آندوسکوپی حالب از داخل مثانه یک نوزاد دختر یک ساله را با موفقیت به انجام رساندند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از آژانس خبری عمان، دکتر زینب ناصر البلوشی سرپرست تیم پزشکی یاد شده، در مصاحبه‌ای گفت: «دختر کوچکی که تحت عمل جراحی گرفت، مبتلا به عفونت‌های مکرر شدید ادراری و برگشت ادرار از حالب‌هایش بود.»

دکتر البلوشی تصریح کرد: «با بررسی‌های تصویربرداری متوجه شدیم که رفلاکس و عفونت در کلیه چپ بیمار بسیار بیشتر از قسمت راست کلیه‌ی‌ او است.»

این دسته از اعمال جراحی معمولاً برای کاهش 50 درصدی عفونت‌های ادراری انجام می‌شوند. این عمل حدود 4 ساعت به طول انجامید و بیمار به مدت 5 روز تحت نظر خواهد بود.

عمل جراحی پیوند آندوسکوپی حالب از داخل مثانه یکی از نادرترین جراحی‌های دنیا است. بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در عمان و منقطه پیشرو است.

شایان ذکر است دکتر البلوشی همچنین مشاور ارشد جراح اطفال، رئیس بخش جراحی اطفال و قائم مقام مدیرکل در امور پزشکی بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *