امضای تفاهم‌نامه همکاری میان استاندار بریمی و گروه عمران برای توسعه گردشگری در استان

شرکت توسعه گردشگری عمان (گروه عمران) در ادامه تلاش‌های خود برای رونق گردشگری بومی، تفاهم‌نامه‌ای را با دفتر فرماندار بریمی برای توسعه پروژه‌های گردشگری در مکان‌های برجسته در سراسر استان امضا کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این تفاهم‌نامه توسط دکتر حمد بن احمد البوسعیدی، فرماندار بریمی، و محمد بن سلیم البوسعیدی، رئیس هیئت مدیره گروه عمران و همچنین با حضور مقامات ارشد دو طرف امضا شد.

این توافق بخشی از تلاش‌های گروه عمان برای تقویت مشارکت با سهامداران مختلف و دستیابی به اهداف مرتبط با توسعه گردشگری در سلطنت است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، گروه عمران پشتیبانی فنی و نظارت بر عملیات بریمی گیت و توسعه پارک العبیله را عهده‌دار خواهد بود.

پروژه بریمی گیت پلتفرمی برای افزایش تعامل میان بازدیدکنندگان از طریق پانل‌های دیجیتال تعاملی و یک صفحه نمایش طراحی شده است. صفحه نمایش مطالب منحصر به فردی را نشان می‌دهد و تاریخ فرهنگی بریمی را به نمایش می گذارد.

پارک العبیله مساحتی بالغ بر 181 هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. هدف این پروژه، نمایش زیبایی‌های غنی منطقه به گردشگران و بازدیدکنندگان و ایجاد یک منطقه تفریحی مفرح و آرامش بخش برای جامعه است.

بر پایه این گزارش، فرماندار بریمی در مصاحبه‌ای گفت: «ما از همکاری با گروه عمران و خلق پروژه‌های مهمی که باعث رشد گردشگری در استان می‌شود، خرسندیم. این پروژه‌ها امکانات و خدمات گردشگری را برای بازدیدکنندگان غنی‌تر خواهد کرد. اخیراً، بریمی چندین پروژه توسعه‌ای را اجرا کرد که برای جذب بازدیدکنندگان از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر و پیشبرد رشد اقتصادی در استان و کشور طراحی شده بود. این تلاش‌ها فرصت‌های تجاری زیادی را برای شرکت‌های محلی و شرکت‌های کوچک و متوسط در استان ایجاد می‌کند.»

رئیس گروه عمران هم درمورد این تفاهم‌نامه گفت: «ما به طور مستمر برای تقویت همکاری با ذینفعان برای دستیابی به اهداف توسعه جامع گردشگری خود تلاش می‌کنیم. هدف اصلی این گروه به توسعه بخش گردشگری در استان‌های مختلف با ایجاد پروژه‌های گردشگری پیشرفته اختصاص دارد. گروه عمران با توسعه بخش گردشگری و همکاری با نهادهای بومی و استانی، در تلاش برای به حداکثر رساندن طرح‌های متنوع‌ اقتصادی و گردشگری در راستای آرمان‌های دولت است.»

گروه عمران با مشارکت وزارت میراث و گردشگری و سهامداران مختلف در حال بررسی فرصت‌های توسعه گردشگری است. تمام این اقدامات در راستای افزایش رقابت پذیری  دربخش گردشگری و ایجاد پیشنهادات منحصر به فرد در راستای استراتژی ملی گردشگری 2040 هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *