اقدام خیرخواهانه بانوان انجمن لحاف‌دوزی مسقط برای بیماران سرطانی

اعضای انجمن صنفی لحاف دوزی مسقط مبلغ 3 هزار ریال عمان به انجمن سرطان عمان به صورت داوطلبانه اهدا کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور،اعضای این انجمن صنفی که گروهی از زنان با مهارت‌های هنری و تواناییِ رهبری گروه هستند، یک لحاف با سایز بزرگ بافتند و برای حمایت از بیماران سرطانی، مبلغ 3 هزار ریال عمان به این بیماران اهدا کردند.

بنا بر این گزارش،سی زن از پیشینه‌ها و ملیت‌های مختلف گرد هم آمدند و حمایت خود را از موسسات خیریه و ابتکارات بشردوستانه‌ی مختلف بیان کردند.

مونا فرید، یکی از نام‌های فعال در این گروه، به عمان آبزرور گفت: «ما خوشحالیم که از  انجمن سرطان عمان به نشانه قدردانی از خدمات آن‌ها به بیماران سرطانی، به‌ویژه کودکان، حمایت می‌کنیم و این حمایت‌ها نسبت به آن‌ها تضمین شده است.»

لحاف بزرگ و سایر وسایل دست‌دوز به قید قرعه به چند بیمار سرطانی اهدا شد.

اعضای این انجمن، هر ماه در خانه یکی از اعضا، هتل یا هر مکان دیگری گرد هم می آیند و در مورد اقدامات خیریه‌ای که باید انجام دهند، به بحث می‌پردازند. این بانوان بخش عمده‌ای از زندگی‌شان را وقف کمک به دیگران کرده‌اند.

دکتر وحید الخاروسی، رئیس انجمن سرطان عمان نیز گفت: «ما بسیار خرسندیم که اعضای انجمن صنفی لحاف دوزی مسقط به انجمن‌مان پیوسته‌اند. زمینی هم از جانب دولت برای انجمن در نظر گرفته شده است که احداث آن حدود یک الی دو سال به طول می‌انجامد. اگر محل مستقری داشته باشیم، فعالیت‌هایمان با قدرت بیشتری پیش می‌روند. این زمین بخشی از پروژه شهر هوشمند مدینه العرفان خواهد بود.»

شایان ذکر است در کشور عمان، 6.7 درصد از کودکان به سرطان مبتلا می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها سرطان خون است. کودکان مبتلا به سرطان معمولاً نیازهای روانی ویژه‌ای دارند که باید به آن‌ها دقت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *