آشنایی با جاذبه‌های شهر صلاله در عمان

وجود منابع طبیعی فراوان، سواحل بکر، چشمه‌های جوشان، دره‌ها و غارهای منحصربه‌فرد و همچنین وجود آثار و اماکن باستانی متعدد در صلاله، هر گردشگری را جذب خودش می‌کند.

بر پایه گزارش‌های قبلی منتشرشده از عمان چنس و با استناد به گزارش معتبر نیویورک تایمز، صلاله به عنوان یکی از 26 مقصد گردشگری جذاب در سال 2023 معرفی شد.

بر اساس این گزارش بهترین زمان بازدید از صلاله، فصول پاییز و زمستان است. هر چند، این مکان سرسبز در تمام روزهای سال می‌تواند خاطرات دلنشینی را برای گردشگران رقم بزند. در ادامه به جذابترین نقاط دیدنی صلاله اشاره می‌شود:

  • ساحل المغسیل: برای دیدن منظره‌ای هیجان انگیز از دریا، باید از ساحل المغسیل در صلاله دیدن کنید. موج‌های خروشان این ساحل مناسب شنا کردن نیستند، اما درآنجا می‌توان به گشت و گذار و مطالعه پرداخت. در طول مسیر، از کنار غارهایی عبور خواهید کرد که در کنار تخته سنگ‌هایی عظیم قرار گرفته‌اند. وقتی روی این تخته سنگ‌ها بایستید، منظره‌ای زیبا زیرِ پاهایتان خواهد بود.
  • تپه‌های ایتین: یکی از معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین جاده‌های کوهستانی صلاله از میان تپه‌های ایتتین می‌گذرد.از قلب صلاله فقط ده دقیقه طول می کشد تا به تپه های سرسبز پر از مه و نم نم باران برسید و رانندگی در این مسیر، لذت به‌سزایی دارد. مقبره ایوب نبی هم بر فراز این تپه‌های زیبا واقع شده است.
  • وادی صحلنوت: برای رسیدن به این دره باید از جاده‌های پر پیچ و خم عبور کنید تا به تپه‌های سرسبز برسید و از تماشای گله‌های گاو، گوسفند و شتر لذت ببرید. با رانندگی در این مسیر پر از درخت و سرسبز، نهایت لذت را خواهید برد.
  • منطقه باستانی خور راوری: خور راوری در 40 کیلومتری شرق صلاله بین مرباط و طاقه واقع شده است. این منطقه در قرن نوزدهم میلادی کشف شد. طبق ادعای باستان شناسان، مردمانی که در آنجا زندگی می‌کردند، از قشر ثروتمند بودند. در حفاری های صورت گرفته،چندین ظروف برنزی و حوض‌های آهکی کشف شده اند. سکه، قلاب، سوزن، گیره، قفل، مشعل، دستبند، گردنبند،آینه و … از جمله موارد اکتشاف‌شده دیگر بودند.
  • موزه کندر: این موزه در پارک باستانی البلید قرار دارد. یکی از نمادهای فرهنگی برجسته و متمایز کشور عمان، موزه کندر است. پارک البلید در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. پارک باستانی در نوار ساحلی صلاله و در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. علاقه‌مندان به تاریخ و پی بردن به فرهنگ غنی عمان می‌توانند از موزه کندر بازدید کنند.
  • مسجد جامع سلطان قابوس صلاله: این مسجد یکی از شناخته شده‌ترین بناها در استان ظفار است. اگر به صلاله رفتید، حتماً از این مکان مقدس بازدید کنید. مسجد جامع سلطان قابوس صلاله در مرکز شهر واقع شده است. کمتر گردشگری است که محو معماری اسلامی-عمانی مسجد نشود. فضای داخل مسجد به فرش‌های دستباف سبزرنگ، دیوارهای طرح‌دار و چلچراغ‌های کریستالی مزین شده است.
  • منطقه‌ی آنتی گراویتی: این جاذبه منحصربه‌فرد که بین صلاله و مرباط واقع شده است، قانون جاذبه را به چالش می‌کشد. اگر خودرو را در حالت دنده خلاص قرار دهید، ناخودآگاه به سمت بالا حرکت خواهد کرد.
  • باغ‌های میوه: صلاله به کشت انواع محصولات از جمله نارگیل، پاپایا (خربزه درختی)، موز، لیمو، نیشکر، گوآوا، انار، تمشک، آووکادو، گوجه فرنگی، خیار و شاهی شهرت دارد. با اینکه میوه‌های استوایی هم در صلاله کشت می‌شوند، اما نارگیل و موز این ناحیه بسیار مشهور است. میوه‌های صلاله در بازار سنتی، کنار جاد یا در فروشگاه‌های منتخب سراسر این شهر در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *