شاخص پایگاه داده جهانی: عمان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا

کشور عمان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته شد. بر اساس شاخص پایگاه داده جهانی، عمان همچنین رتبه پنجم جهانی را به عنوان یک کشور عاری از جرم و جنایت دارد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، امتیاز عمان در سطوح امنیتی و بر اساس مقیاس سنجش گسترش جرم به ترتیب 80.3 و 19.7 بود.

نتایج نشان دهنده اقدامات مؤثر پلیس سلطنتی عمان در حفظ امنیت و نظم عمومی، حفاظت از جان و اموال و پیشگیری و مبارزه با انواع جنایات است.

این موفقیت همچنین سطح بالای آگاهی در جامعه عمان را تأیید می‌کند.

عبداللطیف البلوشی، شهروند اهل صحار در مصاحبه‌ای گفت: «مردم عمان بسیار مهربان هستند و جای تعجب ندارد که عمان یکی از امن‌تری کشورهای دنیا شناخته شود. عمانی‌ها به تمام مذاهب و عقاید احترام می‌گذارند.»

در مجموع 142 کشور تحت پوشش شاخص ایمنی سال 2023 بودند که قطر با 85.2 امتیاز حائز رتبه اول شد. شاخص جرایم بر اساس قوانین بومی هر کشور اندازه گیری می‌شود.

بر اساس گزارش جهانی دیگری که کشورها را بر اساس سهولت زندگی برای اتباع خارجی در سال 2021 رتبه‌بندی می‌کرد، عمان جزء پنج کشور ابتدایی قرار گرفت. در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس، تنها کشور امارات متحده عربی حائز رتبه بهتری در این زمینه در مقایسه با عمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *