کشف بقایای شهر باستانی 5 هزار ساله در نزوا

وزارت میراث و گردشگری عمان ، با همکاری یک تیم ژاپنی از موسسه علوم انسانی در کیوتو، یک شهر باستانی با قدمت 5 هزار سال را در ولایت نیزوا در استان داخلیه ثبت کرده است.

به گزارش عمان چنس و بر اساس  گزارش خبرگزاری عمان، در بیانیه‌ای که از سوی این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: «کاوش های انجام شده در محوطه باستانی تنوف در ولایت نزوا منجر به کشف سکونتگاه انسانی قدیمی در نزدیکی یک غار در آن منطقه شد.»

از سوی دیگر، طی این کاوش، مکان‌های باستانی دیگری در نزدیکی غار کشف شدند. به علاوه، برج‌های متعلق به عصر برنز و گورستان‌های طبقه‌ای نیز که قدمت‌شان به عصر حفیت بازمی‌گردد، در این سایت باستانی کشف شدند.

وزارت میراث و گردشگری عمان، بیش از 12 سال است که دانشمندان و پژوهشکده‌های ژاپنی در همکاری نزدیک است و از طریق همکاری متقابل، اکتشافات باستانی متعددی صورت گرفته است.

در دسامبر سال گذشته، این وزارتخانه با همکاری یک هیئت لهستانی از دانشگاه ورشو، یک شهر باستانی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد را در ظاهره کشف کرد.

از سوی دیگر، وزارت میراث و گردشگری اعلام کرد اکتشافات در محوطه باستانی عین بنی سعیده منجر به کشف بقایای یک شهر باستانی دیگر شد که قدمت آن به عصر آهن باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *