برگزاری جشنواره تفریحی در استان ظفار

دومین دوره جشنواره امپتی کوآرتر مؤرخ 25 ژانویه در ظفار آغاز و  تا 3 فوریه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مسقط دیلی،خالد بن عبدالله العبری، مدیر کل اداره میراث و گردشگری ظفار گفت: «این جشنواره با همکاری دفتر فرمانداری ظفار، شهرداری ظفار و سازمان توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (ASMED) برگزار می‌شود.»

به گفته العبری، این جشنواره با هدف تبدیل ظفار به یک مقصد گردشگری پایدار، علاوه بر برجسته کردن پتانسیل گردشگری زمستانی برای جذب سرمایه گذاران برگزار می‌شود و منطقه کهف مرکز اصلی برگزاری جشنواره است که در کنار آن، معرفی صنایع دستی روستاهای اطراف و به نمایش گذاشتن رویدادهای سنتی و بومی هم در دستور کار قرار دارد.

العبری افزود: «این جشنواره شامل تعدادی رویدادهای مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و سرگرمی است و هنرهای میراث بادیه نشین را در الکهف به نمایش می‌گذارد.»

به گفته مدیر کل اداره میراث و گردشگری ظفار همچنین محلی برای برگزاری تئاتر تدارک دیده شده است و علاوه، امکان کوهنوردی، انجام بازی‌های گروهی مثل بسکتبال و فوتبال، شترسواری و اسب سواری و اجاره دوچرخه مخصوص بیابان‌گردی در زمان برگزاری جشنواره برقرار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از طرفی، هنرهای بادیه‌نشینی مثل موسیقی فولکور نیز پخش خواهد شد. بازی‌های سنتی، پاراگلایدر و قهرمانی تیراندازی آزاد ثمریت نیز دیگر فعالیت‌های فرح‌بخش جشنواره هستند.به علاوه، یک مسابقه دوی استقامت 10 کیلومتری هم برای ورزشکاران علاقه‌مند در نظر گرفته شده است. خودروهای چهار سیلندر هم در دسترس خواهند بود تا بازدیدکنندگان را به رمل جدیله ببرد.

العبری در ادامه گفت: «هدف اصلی از برگزاری جشنواره‌های این چنینی، در مرحله اول، گنجاندن آن در تقویم جشنواره‌های گردشگری منطقه‌ای است. در این صورت، شرکاری تجاری در زمینه گردشگری وارد فاز همکاری خواهند شد. به همین خاطر، جشنواره از پتانسیل اقتصادی خوبی برخوردار است.

این جشنواره توسط وزارت میراث و گردشگری در منطقه شهر ثمریت برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که رمل جدیله مرتفع‌ترین تپه ماسه‌ای جهان، در 12 کیلومتری مرز عمان و یمن واقع در استان ظفار است. بلندترین نقطه رمل، 455 متر از سطح دریا فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *