وزیر حمل و نقل عمان اعلام کرد:تأثیرات اقتصادی مترو مسقط بررسی می شود

وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «تیمی برای بررسی تأثیرات اقتصادی مترو مسقط تشکیل شده است تا جلوی تمام مشکلات بالقوه در آینده گرفته شود.»

سعید بن حمود المعالی در مصاحبه با تلویزیون عمان تأیید کرد که مطالعاتی در زمینه تأثیر اقتصادی متروی مسقط از طریق یک تیم مجرب در حال انجام است.

به گزارش تایمز آو عمان، بن حمود بر اهمیت اقتصاد دیجیتال و افزایش ارزش سهم آن در تولید ناخالص داخلی تاکید کرد. اخیراً، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش دوبرابری بودجه این وزارتخانه نیز مطرح بود.

وی افزود: «هدف این وزارتخانه، دیجیتالی سازی 80 درصد خدمات پایه دولتی در سال 2025 است. طی سال گذشته، شاخص واحد خدمات دولتی حاکی از آن بود که 3 هزار مورد از خدمات به صورت آنلاین صورت گرفته‌اند و  در تلاش هستیم تا پایان سال جاری پرتال ملی خدمات الکترونیکی را راه اندازی کنیم.ضمن اینکه همواره به ویژگی‌های این پرتال اضافه خواهد شد.»

از آنجا که احتمال دارد جمعیت عمان در سال 2040 به حدود 7.5 میلیون نفر برسد که سهم استان مسقط، 1 میلیون نفر خواهد بود، لازم است که توجه ویژه‌ای به شبکه حمل و نقل عمومی شود. شش ماه گذشته نیز یک نوع مطالعه امکان‌سنجی بر روی پروژه متروی مسقط آغاز شده بود تا بررسی شود آیا امکان اتصال آن به سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

طبق برنامه‌ریزی دولت، مسقط، صلاله، نیزوا و صحار جزء شهرهای اصلی عمان در نظر گرفته شده‌اند تا انواع برنامه‌های کلان ملی روی آن‌ها پیاده‌سازی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *