رونمایی از اولین ماهواره عمانی برای پرتاب به فضا

اولین ماهواره کشور عمان به نام «امان» آماده پرتاب به مدار پایینی زمین موسوم به لئو است.

جهت انجام این مأموریت تاریخی، یک فروند موشک لانچر وان و  یک جت بوئینگ 747 تدارک دیده شده‌اند.

دولت عمان به نمایندگی یک شرکت مبتکر عمانی نوظهور موسوم به ETCO و سه شرکت دیگر برای راه‌اندازی ماهواره کوچک مد نظرش همکاری کرده است.سه شرکت دیگر در زمینه تولید اپراتور ماهواره‌های کوچک، هوش مصنوعی و تجزیه تحلیل داده‌ها، فعالیت دارند.

این اقدام نه تنها برای مردم عمان یک پیشرفت عمده به شمار می‌رود، بلکه گامی مثبت در جهت دموکراتیزه کردن فضا است. یکی از دانشمندان فعال در حوزه ماهواره گفت: «معتقدم که با تجزیه و تحلیل به دست آمده، می‌توانیم همکاری نزدیکی با عمانی‌ها داشته باشیم.»

ناو هواپیمابر بوئینگ 747-400 و سیستم لانچر وان مسئولیت پرتاب یک ماهواره عمانی، یک ماهواره لهستانی و پنج ماهواره بریتانیایی را به عهده دارند.

با پرتاب ماهواره امان، تحقیقات به‌روزی صورت خواهند گرفت، عکس‌های ماهواره‌ای با وضوح بالا جمع‌آوری خواهند شد و سپس از طریق هوش مصنوعی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

برنامه فضایی عمان در اینجا متوقف نمی شود. پرتاب ماهواره امان به مدار پایین زمین، اولین گام در سفر فضایی عمان است. سازمان فضایی عمان در سال 2021 قراردادی مبنی بر ارسال ماهواره‌های بیشتر به فضا در آینده نزدیک امضا کرد. کشور عمان به دنبال توسعه بازار فضایی، تقویت زیرساخت‌ها و راهی جهت کسب  درآمد و رشد اقتصادی از این طریق است.

این نوشته در علمی ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *