افزایش ۱۰.۲ درصدی سپرده‌های بانک‌های تجاری عمان

اقتصادی – عمان چنس: به گزارش بانک مرکزی عمان، مجموع سپرده‌های بانک‌های تجاری این کشور تا پایان مارس ۲۰۲۴ با ۱۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۴.۴ میلیارد ریال عمانی ( بیش از ۶۳.۵ میلیارد دلار) رسید.

بر اساس این گزارش، از مجموع سپرده‌ها، سپرده‌های دولت نزد بانک‌های تجاری با ۲.۸ درصد افزایش به حدود ۵.۲ میلیارد ریال عمانی و سپرده‌های موسسات عمومی نیز با ۳۸.۱ درصد افزایش به حدود ۲.۵ میلیارد ریال عمانی رسید.

سپرده‌های بخش خصوصی با ۹.۷ درصد افزایش به ۱۶.۰ میلیارد ریال عمانی رسید که ۶۵.۷ درصد از کل سپرده‌های بانک‌های تجاری عادی را تشکیل می‌دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، کل اعتبار اعطا شده توسط بانک‌های عمان در بازه زمانی مارس ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴، به میزان ۰.۸ درصد افزایش داشته است. اعتبارات اعطایی به بخش خصوصی، با افزایش ۱.۶ درصدی تا پایان مارس ۲۰۲۴ به ۲۰.۳ میلیارد ریال عمانی رسیده است.

در مورد اقلام سرمایه‌گذاری، مجموع سرمایه‌گذاری‌های بانک‌های تجاری عادی در اوراق بهادار تا پایان مارس، با ۲۸.۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به حدود ۵.۷ میلیارد ریال عمانی رسید.

سرمایه‌‎گذاری در اوراق توسعه دولتی هم با ۱۷.۱ درصد کاهش ۱.۸ میلیارد ریال عمانی بود و سرمایه‎‌گذاری بانک‎‌ها در اوراق بهادار خارجی هم با افزایش ۱۳۹.۰ درصدی به ۲.۳ میلیارد ریال عمانی رسید.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *