نکات ضروری برای ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

در شرایط کنونی، استارتاپ‌ها و کسب‌ و کارهای زیادی با توجه به سیاست‌های تشویقی کشور عمان در حال فعالیت در این کشور هستند. سرمایه‌گذاران ایرانی نیز با هدف توسعه کسب و کار خود و ورود به بازار بین‌المللی در این زمینه اقدام به ثبت شرکت در عمان می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، کشور عمان گزینه مناسبی برای ایرانیان محسوب می‌شود؛ چرا که می‌تواند واسطه مناسبی میان سرمایه‌گذار و کشورهای همسایه و همین‌طور کشورهای اروپایی باشد. همچنین روابط سیاسی میان ایران و عمان در شرایط صلح‌آمیزی قرار دارد و در کنار آن، قرابت فرهنگی و باورها و اعتقادات نزدیک به‌هم، شرایط زندگی در این کشور را برای ایرانیان مطلوب می‌کند.

در این گزارش شرایط ثبت شرکت در عمان و مزایا و معایب آن بررسی شده است.

نحوه تقسیم سود با طرف عمانی

هنگام تصمیم‌گیری برای آغاز فعالیت در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، این نکته را باید در نظر داشت که در کنار سیاست‌های به مراتب آسان کشور عمان نسبت به کشورهای دیگر، طرف عمانی در مناطق غیرتجاری 30 درصد از سود سالانه شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. البته طی فعالیت شرکت در کشور عمان، طرف عمانی حق هیچ‌گونه دخالتی در امور اداری شرکت را ندارد و تنها کافی است پس از ارائه اسناد مالی و گزارش سالانه، 30 درصد از سود را به کشور عمان پرداخت کرد. برای بهره‌مندی از کل سود شرکت، بهترین راهکار، احداث شرکت در مناطق آزاد تجاری است.

بیشتر بخوانید:

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

شاید در نگاه اول، احداث شرکت در مناطق آزاد تجاری، به واسطه قیمت اجاره و خرید مسکن کمی غیر منطقی به‌نظر برسد، اما این کار مزیت­های زیادی دارد. با ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری، سرمایه‌گذاران ایرانی دیگر نیازمند کفیل عمانی نخواهند بود. در واقع با این کار می‌توان بر شرکت مالکیت کامل داشت و این مالکیت به معنای اختصاص سود خالص سالانه به سهامداران شرکت است. همچنین در شرایط طبیعی، سرمایه‌گذاران خارجی ملزم به پرداخت 15 درصد مالیات هستند، اما با حضور در این مناطق می‌توان تا 50 سال از پرداخت مالیات معاف شد.

ثبت شرکت در عمان

فناوری و خودرو؛ حوزه‌های فعالیت پیشنهادی در عمان

در چشم‌انداز 2040 عمان، زیرساخت‌های بخش فناوری از اهمیت خاصی برخوردار است و دولت عمان در تلاش است که بتواند این بخش را توسعه دهد؛ بنابراین فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند گزینه تضمینی و پرسودی برای طرف ایرانی باشد.

همچنین با توجه به پتانسیل بالای کشور عمان در صنعت گردشگری و جذب گردشگر، با ثبت شرکت گردشگری و حتی هتلداری در این کشور می‌توان در زمینه گردشگری مشارکت موفقیت‌آمیزی با طرف عمانی داشت و سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار توریستی کشور عمان را از آن خود کرد.

طی سالیان گذشته، صنعت خودرو عمان و کشورهای حوزه خلیج فارس پیشرفت زیادی داشته‌است. با فعالیت در این حوزه، علاوه بر امکان صادرات قطعات خودرو به کشورهای دیگر از طریق کشور عمان به عنوان واسطه، می‌توان در زمینه فروش این قطعات به طرف عمانی نیز فعالیت کرد.

اهمیت موقعیت مکانی شرکت

در کشورهای عربی انتخاب مکان مناسب برای احداث شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به نوع فعالیت بهتر است که زیرساخت‌های منطقه مورد نظر نیز بررسی شود و مکانی مناسب برای احداث دفتر مرکزی شرکت در نظر گرفت. از سوی دیگر با توجه به مراودات احتمالی در سطح بین‌المللی، بهتر است این مکان از لحاظ ظاهری، امکانات مدرنی داشته‌باشد. در کنار توجه به موقعیت مکانی، مقررات محلی، قوانین کاری، اجاره محل و مالیات منطقه نیز باید مورد ارزیابی کامل قرار گیرد؛ چرا که عدم توجه به هر یک از این موارد می‌تواند در درازمدت شرکت را با چالش‌های جدی روبه‌­رو کند؛ پس بهتر است از همان ابتدا همه‌چیز طبق اصول پیش برود.

تقویت زبان عربی و شناخت انواع لهجه‌های آن

هرچند بیشتر افراد فعال در حوزه تجاری در کشور عمان، به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند، اما برای ایجاد ارتباط بهتر و مؤثرتر، پیشنهاد می‌شود که سرمایه‌گذاران ایرانی بر تقویت زبان عربی خود و آشنایی با لهجه‌های مختلف عربی نیز تمرکز کنند. این کشور علاوه بر حفظ آداب و رسوم قدیمی خود، کماکان به باورهای دینی معتقد است و بخش اعظمی از افراد حاضر در جامعه پوشش اسلامی دارند؛ پس این نکته را باید در نظر داشت که با حضور در این کشور، باید با آداب و رسوم فرهنگی آنها سازگار بود.

ثبت شرکت در عمان

شرایط آب و هوایی نزدیک به جنوب ایران

نباید از شرایط جوی کشور عمان در فصول گرم سال غافل شد؛ در واقع در فصل‌های بهار و به­ویژه تابستان نباید انتظار آب و هوای مطبوعی از این کشور داشت. معضل گرما در خیابان‌های این کشور غیرقابل حل است، اما در محیط‌های بسته می‌توان با تعبیه دستگاه‌های تهویه مطبوع به جدال با این معضل پرداخت. در مکان‌های عمومی سربسته نیز معمولا سیستم سرمایشی به خوبی عمل می‌کند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

ثبت شرکت در عمان با  «قصران گروپ»

آژانس مسافرتی قصران گروپ در طول سال‌های فعالیت خود در زمینه امور مهاجرتی، خدمات متنوعی در زمینه امور مهاجرتی کاری و تحصیلی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی ارائه می‌دهد. این مجموعه با هدف تسهیل در روند امور مهاجرتی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بین یک هفته تا یک ماه، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت و دریافت اقامت کاری در این کشور را برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در بازار اقتصادی عمان محقق کند.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری و ثبت شرکت در کشور عمان می­توانند به وبسایت  https://ghasrangroup.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *