مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

با ورود به بازار سرمایه کشور عمان از طریق ثبت شرکت و آغاز کسب و کار در این کشور، می‌توان ابعاد جدیدی از گسترش حوزه فعالیت را در سطح بین‌المللی برای شرکت به ارمغان آورد. پس از انتخاب نوع شرکت، فرآیند ثبت شرکت به صورت رسمی می‌تواند آغاز شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی، تمامی این مراحل در حضور تیمی متخصص و حرفه‌ای انجام و نهایی شود. مدارک هویتی سهامداران شرکت، اخذ مجوزهای تجاری و ارائه آن‌ها، ثبت نام تجاری، اجاره دفتر و همچنین تهیه اسنادی همچون اساسنامه شرکت و مستندات مالی نیز باید ارائه شود.

مراحل ثبت شرکت در عمان

در مرحله نخست، مدارک ارائه‌شده توسط سرمایه‌گذار خارجی، بررسی می‌شود، انجام این امور تحت نظارت کامل وزارت تجارت عمان خواهد بود. پس از بررسی اولیه، مدارک به اتاق صنعت و بازرگانی عمان ارائه می‌شود و این نهاد در کنار وزارت تجارت و صنعت، امور مربوط به صدور مجوز را نهایی خواهند کرد. در مواردی که نیاز به اجاره دفتر به صورت فیزیکی باشد، اسناد مربوط به اجاره دفتر و مجوزهای شهرداری نیز باید تهیه شود. در نهایت، با دریافت مجوز فعالیت تجاری در خاک عمان، می‌توان برای دریافت ویزا و سپس افتتاح حساب در کشور عمان اقدام کرد. در مرحله آخر نیز، پس از طی‌کردن تمامی این مراحل، پیش از استقرار در محل، بهتر است جاب‌آفر جهت جذب نیروی کار انجام شود. در این صورت، امکان بکارگیری نیروی کار ایرانی نیز وجود دارد و با درخواست ویزای کاری، نیروی کار حق اقامت دو ساله در خاک عمان با قابلیت تمدید را خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت

– مدارک شخصی : شامل عکس، کارت شناسایی، کارت پایان خدمت یا معافیت و همین طور ارائه گذرنامه با اعتبار حداقل 7 ماهه.

اسناد مربوطه : شامل اسناد شرکتی، پروانه تجارت، گواهی تأسیس، اساسنامه و مدارک شرکتی.

– طرح تجاری : که معمولا با عنوان Business Plan شناخته می‌شود و در قالب سندی کتبی، جزئیات اهداف، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای شرکت و سرمایه‌گذاران آن را بازگو می‌کند. این سند در روند ثبت شرکت و دریافت مجوز یکی از مدارک کلیدی است که توسط مقامات مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مقامات عمانی با بررسی این طرح، تصمیم به صدور مجوز و یا عدم صدور آن برای طرف ایرانی می‌گیرند؛ بنابراین تنظیم این طرح، با دقت و حوصله و در عین حال وسواس، می‌تواند تا حدود زیادی مسیر اخذ مجوز ثبت شرکت را هموار کند.

– تکمیل فرم CR (Commercial Registration) : برای ثبت قانونی و رسمی شرکت، تکمیل این فرم نیز ضروری است. در این فرم، نام شرکت، نوع شرکت، آدرس دفتر مرکزی، حوزه فعالیت، اطلاعات سهامداران و مدیران شرکت با دقت تکمیل شود. این فرم هنگام تحویل مدارک شرکت و گواهی‌های مورد نیاز به طرف عمانی تحویل داده می‌شود.

– گردش مالی شرکت مادر طی پنج سال اخیر : جزئیات دقیق در خصوص عملکرد مالی شرکت مادر باید هنگام تهیه این گزارش به طرف عمانی منتقل شود. در واقع در بخش نخست، اطلاعات مختصری راجع به نوع فعالیت شرکت مادر، تاریخچه، چشم‌انداز و اهداف کلی آن ثبت می‌شود. همچنین ارائه درآمد مالی با جزئیات کامل، در کنار گزارش سود خالص و ناخالص نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

– مدارک مالی و افتتاح حساب بانکی

برای ارائه گواهی مالی، نیازی به بلوکه‌کردن وجه یا سپرده مالی نیست. گزارش مالی شامل سود و زیان و گزارش صورتحساب نقدی حساب در سال مالی منتهی به دریافت مجوز است. همچنین پس از ثبت شرکت، متناسب با نوع شرکت و میزان مبلغی واریزی، می توان افتتاح حساب را انجام داد. در واقع افتتاح حساب، شما را به عنوان سرمایه‌گذار این طرح نزد مسئولان عمانی معرفی می‌کند و با میزان مبلغ واریزی، به طرف مقابل اطمینان کامل می‌دهید که توانایی تأمین سرمایه اولیه شرکت و همچنین پرداخت مطالبات کارکنان زیر مجموعه خود را دارید. گفتنی است طی سال‌های گذشته، ارائه مدرک عدم سوءپیشینه و ترجمه آن به زبان عربی الزامی بود اما در شرایط کنونی، احتیاجی به ارائه این مدرک نیست.

– پروسه انتخاب نام تجاری

ارائه نام‌های پیشنهادی برای شرکت در همان مرحله نخست و بررسی پرونده باید انجام شود. در زمینه انتخاب نام، سیاست‌های کشور عمان کاملا بر اساس منافع خود است. هنگام ارائه مدارک، می‌بایست پنج نام شرکت توسط سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد داده‌شود که حتما باید عربی باشند. این نام می‌بایست تکراری نباشد و پیش از این در وزارت تجارت عمان ثبت نشده باشد.

فرآیند ثبت شرکت در کشور عمان با « قصران گروپ »

مجموعه مهاجرتی قصران گروپ در طول سال‌های فعالیت خود، خدمات متنوعی در زمینه امور مهاجرتی کاری و تحصیلی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی ارائه داده‌است. این مجموعه با هدف تسهیل در روند امور مهاجرتی، در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن، بین یک هفته تا یک ماه، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت و دریافت اقامت کاری در کشور عمان را برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازار اقتصادی این کشور امکان‌پذیر می‌کند. در واقع با همراهی این تیم تخصصی، می‌توان تمامی مراحل از قبیل ثبت شرکت و انجام امور اداری آن را به صورت کاملا حرفه‌ای و با خیالی آسوده انجام داد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به وبسایت  https://ghasrangroup.comو یا تماس با شماره تلفن 02122118085 در زمینه ثبت شرکت در کشورهای حوزه خلیج فارس و بخصوص کشور عمان از دانش متخصصان این حوزه بهره ببرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *