هزینه ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

هزینه ثبت شرکت در کشور عمان بستگی به نوع شرکت و فعالیت آن دارد و سرمایه‌گذاران متناسب با دارایی خود می‌توانند تصمیم بگیرند به چه شکل در این کشور کسب و کار خود را آغاز کنند. به صورت معمول، هزینه‌های اولیه برای ثبت شرکت در عمان شامل هزینه ثبت نام تجاری، دریافت مجوز تجارت و همین طور اجاره دفتر و مسائل جانبی در صورت نیاز است.

کاماپرس در این گزارش هزینه­ ثبت شرکت در عمان را بررسی کرده است.

هزینه ثبت شرکت در عمان

پیش از ثبت شرکت باید نوع فعالیت آن مشخص و پس از این کار، مراحل قانونی به صورت کامل طی شود. پس از دریافت ویزا می‌توان به مدت دو سال کسب و کار خود را در کشور عمان گسترش داد که البته این زمان قابل تمدید است.

به طور کلی پنج نوع ثبت شرکت در کشور عمان امکان‌پذیر بوده که در ادامه شرح داده شده است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود (LLC: Limited Liability Company): ثبت شرکت با مسئولیت محدود در راه‌اندازی کسب و کار بسیار متداول است. مزیت این نوع ثبت، مالکیت 70 درصدی سرمایه‌گذار خارجی است که به همان نسبت می­توان سود بیشتری کسب کرد. در این نوع ثبت، حداقل میزان سرمایه حدود 20 هزار ریال عمانی است. احداث دفتر شرکت در خاک عمان اجباری نیست، اما بسته به متراژ و منطقه، قیمت اجاره یک واحد تجاری در این کشور بین 500 تا 2000 ریال خواهد بود.

ثبت شرکت سهامی خاص (Private Joint Stock Company): مزیت این نوع شرکت نسبت به شرکت سهامی عام، سرمایه اولیه کمتر است. برای ثبت شرکت در این حالت، حداقل دو سهامدار اصلی باید برای شرکت معرفی شوند. در کنار هزینه اجاره دفتر باید مبلغ حدود 500 هزار ریال عمانی توسط سرمایه‌گذاران در مرحله ثبت شرکت نیز پرداخت شود.

ثبت شرکت سهامی عام  :(Public Joint Stock Company)سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی عام از طریق فروش سهام در بازارهای مالی امکان‌پذیر است. حتی امکان خرید و فروش این سهام در بورس نیز وجود دارد. حداقل پنج نفر باید در شرکت سهام داشته باشند. هزینه ثبت شرکت نیز دو میلیون ریال است. در این نوع ثبت، نظارت بیشتری بر گزارش‌دهی مالی شرکت انجام می‌شود و شفافیت مالی باید به درستی صورت گیرد.

افتتاح شعبه: با افتتاح شعبه در کشور عمان می‌توان تحت نظر شرکت مادر، فعالیتی مجزا داشت. این نوع فعالیت اقتصادی در خاک عمان، فرآیند ثبت طولانی‌تری نسبت به افتتاح نمایندگی دارد، اما در عین حال با استقلال مالی و عملکردی بیشتری همراه است.

دفتر نمایندگی: برای دریافت نمایندگی در خاک عمان باید روند قانونی را از طریق وزارت صنعت و تجارت عمان در پیش گرفت که این کار نیز مستلزم دریافت مجوز و طی‌کردن مراحل قانونی است. با وجود دفتر نمایندگی، پس از ارائه مدارک شرکتی و اخذ مجوزهای لازم می‌توان نسبت به ارائه خدمات و خرید و فروش محصولات اقدام کرد.

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

بیشتر بخوانید:

هزینه‌های جانبی ثبت شرکت در عمان

ترجمه تمامی مدارک لازم جهت ثبت شرکت مانند اساسنامه شرکت، افتتاح حساب بانکی، اجاره یا خرید دفتر به عنوان هزینه‌های جانبی ثبت شرکت باید توسط سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شود. هرچند ویزایی که از طریق ثبت شرکت به فرد داده‌ می‌شود تا دوسال اعتبار دارد، اما می‌توان در صورت نیاز با پرداخت مبلغی این اقامت را برای 10 تا 20 سال تمدید کرد. چنانچه فرد خواهان دریافت اقامت 10 ساله ‌باشد، می‌بایست مبلغ 500 هزار ریال عمانی به عنوان سرمایه ارایه دهد. برای اقامت 20 ساله نیز این مبلغ دوبرابر خواهد شد. در کنار تمامی این امور، سرمایه‌گذاران خارجی باید هزینه‌های اخذ ویزا را نیز بپردازند.

متوسط حقوق کارگر در کشور عمان

جذب نیروی کار در همان مراحل اولیه ثبت شرکت ضروری خواهد بود. سرمایه‌گذاران خارجی باید این نکته را در نظر داشته‌ باشند که برای جذب یک کارگر ساده در کشور عمان، حداقل مبلغی بین 150 تا 400 ریال عمان باید بپردازند که این مبلغ با حضور نیروهای کار متخصص افزایش نیز می­یابد؛ بنابراین انتخاب نیروی کاری کارآمد و در عین حال مقرون به صرفه می‌تواند دامنه سودآوری و همین طور کیفیت فنی را تضمین کند. برای ثبت شرکت در این کشور، حداقل 10 درصد از نیروی کار باید ملیت عمانی داشته‌ باشند.

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

ثبت شرکت در عمان با «قصران گروپ»

مجموعه قصران گروپ در طول سال‌های فعالیت خود، خدمات متنوعی در زمینه امور مهاجرتی کاری و تحصیلی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی ارائه داده ‌است. این مجموعه با هدف تسهیل در روند امور مهاجرتی می‌تواند در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن یعنی بین یک هفته تا یک ماه، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت و دریافت اقامت کاری در کشور عمان را برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازار اقتصادی این کشور عملی کند. در واقع با همراهی این تیم تخصصی می‌توان تمامی مراحل از قبیل ثبت شرکت و خدمات جانبی را به صورت کاملا حرفه‌ای انجام داد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به وبسایت  https://ghasrangroup.comمراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *