معایب ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

شاید در نگاه اول ثبت شرکت در عمان فعالیتی سودآور تلقی شود، اما نباید از چالش‌های آن نیز غافل شد. محدودیت‌های مالکیت خارجی در مناطق غیرآزاد تجاری، آب و هوای گرم و خشک و قوانین مالی و ارزی سختگیرانه می‌تواند باعث حرکت دست به عصای سرمایه‌گذاران ایرانی شود؛ بنابراین سرمایه‌گذاران بهتر است با دید باز و آگاه، مسیر سرمایه‌گذاری خود در سطح بین‌المللی را انتخاب کنند.

کاماپرس در این گزارش معایب ثبت شرکت در عمان را بررسی کرده است.

محدودیت‌های مالکیت شرکت در مناطق غیرآزاد

قوانین سخت‌گیرانه در زمینه مالکیت افراد خارجی، کماکان در کشور عمان پابرجاست. چنانچه سرمایه‌گذار خارجی قصد حضور و فعالیت در مناطقی غیر از مناطق آزاد تجاری داشته ‌باشد، وجود طرف عمانی به عنوان شریک در این سرمایه‌گذاری الزامی است. در واقع سرمایه‌گذار خارجی تنها مجاز به تملک 49 درصد از سهام شرکت خود در مناطق غیر آزاد تجاری است و همین محدودیت می‌تواند در درازمدت، تعیین سیاست‌ها و مدیریت شرکت را با چالش روبه‌­رو کند که این مساله، یکی از معایب ثبت شرکت در عمان است.

 بیشتر بخوانید:

چالش‌های آب‌وهوایی

فرار از گرمای کشور عمان تقریبا کاری غیرممکن است. این نکته را باید در نظر گرفت که در فصل تابستان، دمای هوا گاهی اوقات در عمان از 40 درجه نیز فراتر می‌رود و زمستان‌های این کشور نیز عموما معتدل و کم‌بارش است و همین موضوع، یکی دیگر از معایب ثبت شرکت در عمان است؛ چرا که این اتفاق می‌تواند شرایط را برای حفظ راندمان کاری کارکنان سخت کند؛ به­ویژه در مشاغلی که مستلزم فعالیت در فضای باز است. البته این مشکل با تهویه مطبوع و ایجاد محیط‌های مسقف تا حدودی قابل رفع شدن است.


چالش خرید ملک در عمان

در شرایط کلی، قیمت ملک در کشور عمان نسبت به کشورهای دیگر نظیر امارات و شهر دبی به مراتب پایین‌تر است، ولی فقط در برخی مناطق خاص کشور عمان مانند نواحی شهری و تجاری می‌توان ملک خریداری کرد که برای این کار باید از اداره مهاجرت این کشور مجوز دریافت کرد و علاوه بر قوانین سخت‌گیرانه برای خرید مسکن، مالیات نیز شامل حال خریداران خارجی می‌شود. اینها همگی جزو معایب ثبت شرکت در امارات است؛ با این توضیح که شرایط خرید ملک در مناطق تجاری و آزاد آسان‌تر است و می‌توان منازلی با قیمت پایین‌تر در این مناطق خریداری کرد.

اجاره بهای سالانه؛ معضل اجاره‌نشینان

حتی اگر سرمایه‌گذاران قصد خرید مسکن در کشور عمان نداشته ‌باشند، باز هم برای اقامت در این کشور به سرمایه قابل توجهی نیاز دارند. در واقع اجاره مسکن در عمان برخلاف ایران، به جای ماهانه، سالانه پرداخت می‌شود و تعداد مالکانی که حاضر باشند اجاره بها را کمتر از یک سال دریافت کنند، بسیار کم است. پس در همان مرحله نخست، بهتر است معضل مسکن جدی گرفته شود که این مساله نیز جزو معایب ثبت شرکت در عمان است.

کیفیت بالای زندگی و پرداخت هزینه‌های بیشتر

کیفیت زندگی در کشور عمان در سطح قابل قبولی قرار دارد و به تبع آن باید انتظار افزایش هزینه‌ها در این کشور را داشت. در واقع سبک زندگی در این کشور گران محسوب می‌شود که از آن می­توان به عنوان معایب ثبت شرکت در عمان نام برد. برای مثال، هزینه زندگی لاکچری یک ماهه در شهرهای مهم عمان مانند مسقط، سیب و صلاله برای یک فرد، بالغ بر هزار دلار تخمین‌زده می‌شود؛ بنابراین هزینه زندگی در کشور عمان و به­ویژه در شهرهای بزرگ آن بالا است

نوسانات اقتصادی و سیاسی

علیرغم تلاش دولت عمان برای کاهش وابستگی به نفت و گاز، اقتصاد عمان کماکان به این دو صنعت وابسته است و همین موضوع می‌تواند اقتصاد این کشور را به دلیل نوسانات موجود در بازار جهانی، تحت تأثیر قرار دهد و شرایط کسب و کار را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پیچیده‌تر کند. در این زمینه شاید تفاوت چندانی بین اوضاع اقتصادی ایران وعمان نباشد و سرمایه‌گذاران ایرانی نباید انتظار بازار باثبات در عمان داشته ‌باشند که این مساله نیز جزو معایب ثبت شرکت در عمان است.

استفاده از نیروی کار عمانی؛ لازمه شروع کسب و کار

در بسیاری از مناطق عمان، برای ثبت شرکت نیاز به ارائه تعهد به دولت این کشور مبنی بر به­کارگیری نیروی کار محلی و بومی است و همین موضوع جزو معایب ثبت شرکت در این کشور است؛ به همین دلیل شاهد نرخ پایین بیکاری در این کشور هستیم. در واقع دولت عمان با سیاست تسهیل در ثبت شرکت افراد خارجی، دو هدف را به صورت همزمان دنبال می‌کند؛ یکی پیشروی به سمت اقتصاد بین‌المللی و پویا و دیگری ایجاد شغل با درآمد کافی برای مردم عمان. این الزام، شاید در نگاه نخست سرمایه‌گذاران را برای تجهیز مجموعه خود به نیروهای کارآمد محدود کند، اما می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی، در کنار حفظ نیروهای بین‌المللی، از نیروی کار عمانی نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

کشور پایبند به اصول اسلامی

اگرچه کشور عمان در سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری در زمینه صنعت و تجارت داشته، اما فرهنگ اسلامی کماکان در این کشور پابرجاست؛ بنابراین نباید این کشور را با کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس مانند امارات و عربستان مقایسته کرد و با ورود به این کشور، انتظار قرارگرفتن در محیطی اروپایی و غربی داشت. فضای فرهنگی این کشور تفاوت چندانی با کشور ایران ندارد و نمی‌توان فضای بین‌المللی را به­جز در مناطق آزاد تجاری این کشور انتظار داشت که همین موضوع جزو معایب ثبت شرکت در عمان است.

ثبت شرکت در عمان - کاماپرس

ثبت شرکت در عمان با « قصران گروپ »

مجموعه قصران گروپ در طول سال‌های فعالیت خود، خدمات متنوعی در زمینه امور مهاجرتی کاری و تحصیلی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی ارائه داده است. این مجموعه با هدف تسهیل در روند امور مهاجرتی می‌تواند در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن یعنی بین یک هفته تا یک ماه، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت و دریافت اقامت کاری در عمان را برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازار اقتصادی این کشور انجام دهد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری و ثبت شرکت در کشورهای حوزه خلیج فارس و به­‌ویژه عمان می‌­توانند به وبسایت https://ghasrangroup.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *