مزایای ثبت شرکت در عمان

حضور و فعالیت در بازارهای بین‌المللی می‌تواند چالش جذابی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی به حساب بیاید؛ به­ویژه شروع فعالیت در کشورهایی نظیر عمان که از لحاظ اقتصادی، شرایط رو به رشدی را طی سال­های اخیر تجربه کرده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی از سراسر جهان جذب بازارهای سرمایه این کشور شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، با توجه به رابطه نزدیک و خوب ایرانیان با کشور عمان، صاحبان ایرانی کسب و کار با فعالیت در بازار اقتصادی این کشور می‌توانند مقدمات افزایش سودآوری و فعالیت در سطح بین‌المللی را برای شرکت خود به ارمغان بیاورند.

در این گزارش مزایای ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان تشریح شده است.

دورنمای شرایط اقتصادی عمان

چشم انداز 20 ساله کشور عمان با طرحی با عنوان Oman Vision 2040 توجه تمامی سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب کرده‌است. این کشور با چنین طرحی در صدد اصلاحات ساختاری و ایجاد محیطی پویا و فعال و مستعد برای کسب و کار و سرمایه‌گذاری است. تلاش‌هایی که حتی در همان روزهای ابتدایی نیز تغییراتی را در سطح کشوری رقم زد و به­ویژه در بخش گردشگری و جذب سرمایه‌گذار، رشد قابل توجهی را رقم زد. اگرچه اقتصاد این کشور کماکان حول محور نفت و گاز می­چرخد، اما فرصت‌های جدید اقتصادی که در این کشور برای سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی به وجود آمده، نوید آینده‌ای روشن می‌دهد.

کاهش وابستگی عمان به نفت و گاز

کشورهای حوزه خلیج فارس معمولا دارای اقتصاد و معاملاتی مبتنی بر بازار نفت و گاز و کاملا وابسته به آن هستند، اما اتفاقی که طی سال­های اخیر به دغدغه اصلی دولتمردان کشور عمان تبدیل شده و تمرکز اصلی خود را معطوف به آن کرده­اند، تنوع‌بخشی به قعالیت­های اقتصادی و کاهش وابستگی به صنایع نفت و گاز است. در واقع مسئولان دولتی کشور عمان سعی دارند که وابستگی سنتی کشورشان به نفت و گاز را با سرمایه‌گذاری بر صنعت گردشگری، صنایع پتروشیمی، معادن، کشاورزی و حتی فناوری اطلاعات به حداقل ممکن برسانند.

ثبات اقتصادی و تورم پایین درعمان

حفظ ثبات اقتصادی، یکی از مهم­ترین عناصر در زمینه کسب و کار و سرمایه‌گذاری است. این کشور با وجود سیاست‌های پولی و مالی محتاطانه و مدیریت عرضه پول، توانسته تا حدود بسیار زیادی تورم را در سطح پایین کنترل کند. استقلال و توان تولید داخلی کشور عمان نیز طی سال­های اخیر، این کشور را از واردات هرگونه محصول در زمینه صنعت و کشاورزی بی‌نیاز کرده ‌است. در کنار آن، سرمایه‌گذاران خارجی نیز با درک موقعیت مناسب اقتصادی این کشور، اقتصاد عمان را کماکان در حالت رقابتی باقی نگه‌داشته‌اند. آمار تورم در کشور عمان زیر یک درصد و شرایط برای اقامت دائم نیز به بهترین شکل ممکن فراهم است.

عمان؛ پلی به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی

به واسطه موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با کشورهای امارات، عربستان و یمن و همچنین مرز آبی با کشور ایران، عمان به عنوان یکی از نقاط استراتژیک منطقه شناخته می‌شود. بندر صلاله و بندر دقم به عنوان دو پروژه اقتصادی در این کشور، در سال­های اخیر توانسته‌اند به توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاران خارجی کمک شایانی کنند. سرمایه‌گذاران فعال در این کشور امکان ترانزیت کالا از طریق اقیانوس هند، خلیج فارس و خلیج عمان به کشورهای دیگر نیز دارند. علاوه بر موقعیت مناسب جغرافیایی، این کشور یکی از اعضای فعال شورای همکاری خلیج فارس (GCC) است و طبق توافق‌نامه‌های تجاری و اقتصادی می‌تواند همکاری‌های خوبی را با دیگر اعضای این شورا از جمله عربستان، قطر و امارات رقم بزند.

تسهیلات مالیاتی برای فعالان اقتصادی

کشور عمان طی سالیان گذشته با ایجاد مناطق تجاری نظیر منطقه صحار، صلاله و المزیونه سعی در ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران خارجی و جذب آن‌ها و به تبع آن ایجاد درآمد ارزی داشته‌ است. در مناطق آزاد امکان مالکیت کامل شرکت‌های خارجی با مالکیت حقوقی وجود دارد و نیازی به شراکت طرف عمانی نیست. تنها برای دریافت مجوز، نیاز است که حداقل 10 درصد نیروی کار عمانی به کار گرفته شوند که قوانین آن در  مناطق آزاد نسبت به یکدیگر متفاوت است.

از مزایای فعالیت در مناطق آزاد می‌توان به معافیت مالیاتی، حداقل به مدت 10 سال اشاره کرد. در این مناطق تنها با اجاره دفتر به صورت فیزیکی می‌توان مجوز فعالیت گرفت. در کنار معافیت مالیاتی، عوارض گمرکی کالاهای وارداتی و صادراتی در مناطق آزاد اعمال نمی‌شود که این امر مزیت بزرگی برای بحث تجارت بین‌المللی است.

امکان برخورداری از نیروی کار مجرب

با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی و تلاش دولت عمان برای توسعه فضای کسب و کار، در کنار وجود نیروی کار ماهر و مجرب عمانی، شاهد مهاجرت تعداد زیادی از افراد متخصص از کشورهای دیگر نیز هستیم. در واقع طی سال­های گذشته، عملکرد و بهره‌وری شرکت‌های داخلی و بین‌المللی در کشور عمان به واسطه همین نیروهای مجرب با افزایش چشم‌گیری مواجه شده و همین امر در دراز مدت می‌تواند موجب بازگشت سرمایه و سوددهی قابل توجه برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

امکان ثبت شرکت در عمان به صورت آنلاین

سیاست‌های دولتی در کشور عمان به گونه‌ای طرح‌ریزی شده که می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت آنلاین روند ثبت شرکت را آغاز و حتی نهایی کرد. امکان ثبت آنلاین شرکت، به سرمایه‌گذاران خارجی این اختیار را می‌دهد که در فاصله کمی بعد از تصمیم‌گیری، فعالیت اقتصادی و کسب و کار خود را در کشور عمان، حتی در کمتر از یک ماه آغاز کنند. همین سیاست‌ها در بحث تسهیل ثبت شرکت توانسته طی سالیان اخیر روابط تجاری میان ایران و عمان را بسیار گسترش دهد و سرمایه‌گذاران ایرانی با بهره‌گیری از همین تسهیلات، تجارت پرسودی را در این کشور آغاز کنند.

ثبت شرکت در عمان با  «قصران گروپ»

آژانس مسافرتی قصران گروپ در طول سال‌های فعالیت خود، خدمات متنوعی در زمینه امور مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی ارائه می‌دهد. این مجموعه با هدف تسهیل در روند امور مهاجرتی می‌تواند در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن بین یک هفته تا یک ماه، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت و دریافت اقامت کاری در این کشور را برای متقاضیان فعالیت اقتصادی در این کشور عملی کند.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به وبسایت  https://ghasrangroup.comمراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *