عمان مالیات بر درآمد فردی بین ۵ تا ۹ درصد را اجرایی می‌کند

اقتصادی – عمان چنس: مجلس شورای عمان پیش‌نویس قانونی را به شورای دولتی ارائه داده است که در آن پیشنهاد شده است مالیات بر درآمد بین ۵ تا ۹ درصد تعیین شود. این تحول مهم در سیاست‌های مالی عمان به منظور اعمال مالیات بر شهروندان و اتباع خارجی به شیوه‌ای متفاوت در نظر گرفته شده است.

براساس قانون پیشنهادی، ساکنان عمان در صورتی مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود که درآمد سالانه آن‌ها از ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا فراتر رود، در حالی که شهروندان تنها در صورتی مشمول مالیات خواهند بود که درآمد خالص آن‌ها از یک میلیون دلار بیشتر باشد. این قانون اولیه در سال ۲۰۲۲ به منظور هدف قرار دادن افراد با درآمد بالا ارائه شد.

مصطفی سلمان، مدیرعامل شرکت United Securities، اظهار داشت که مالیات بر درآمد مفهومی جدید در منطقه خلیج فارس است که در تاریخ خود مالیات‌های قابل توجهی نداشته است. وی اشاره کرد که مالیات بر ارزش افزوده (VAT) ابتدا در امارات متحده عربی و پس از آن در عمان و عربستان سعودی با نرخ‌های مختلف معرفی شد.

سلمان به چالش‌های ارزیابی مزایا و معایب مالیات بر درآمد در منطقه خلیج فارس اذعان کرد اما بر ضرورت سازگاری با نوعی از مالیات در آینده تاکید کرد. مطالعات مقدماتی بر روی این مالیات انجام و به شورای دولتی ارائه شده است و احتمال بررسی‌های بیشتر وجود دارد.

با وجود این پیشنهادهای جدید مالیاتی، عمان تا پایان آوریل امسال توانست مازاد بودجه‌ای به میزان ۱۴۷ میلیون ریال عمان (معادل ۳۸۲ میلیون دلار) را به دست آورد. درآمدهای عمومی دولت به ۳.۷۴۴ میلیارد ریال عمان (معادل ۹.۷۴ میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است، در حالی که هزینه‌های عمومی ۷ درصد کاهش یافته و به ۳.۶ میلیارد ریال عمان (معادل ۹.۳۶ میلیارد دلار) رسیده است.

 

 

منبع: کانسکت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *