صندوق حمایت از صادرات اتاق مشترک ایران وعمان تشکیل شد

اقتصادی – عمان چنس: نایب رئیس کمیسیون حقوقی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: عمان نزدیکترین‌ مرز دریایی با ایران را دارد و رشد اقتصادی دوم را در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس به خود اختصاص داده است به همین دلیل مکانی امن برای انجام فعالیت های اقتصادی است.

عادل حمیدی‌نژاد در سمینار تثبیت کسب و کارهای جدید در عمان که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اظهار کرد: تاجر ایرانی برای انجام فعالیت های اقتصادی در عمان از ابتدای کار ممکن است به دلیل آشنا نبودن با قوانین با مشکلاتی روبرو شود.

وی بیان داشت: تجار ایرانی به دلیل آشنا نبودن با شرایط تجارت با این کشور ممکن است گرفتار واسطه‌گران و در نهایت از دست دادن سرمایه خود شوند.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار عمان از ابتدا عضو اتاق مشترک ایران و عمان شوند و از این‌مسیر برای تجارت با این‌کشور اقدام کنند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اضافه کرد: صندوق حمایت از صادرات در اتاق مشترک‌ بازرگانی ایران و عمان وجود دارد که بازرگانان می‌توانند از این فرصت برای حفاظت از سرمایه خود در تجارت با کشور عمان استفاده کنند.

کل حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۱۴۰۱، به یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۱ درصدی داشت.

 

 

منبع: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *