آشنا نبودن با قوانین کشور عمان مهمترین چالش بازرگانان ایرانی است

اقتصادی – عمان چنس: رییس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: آشنایی نداشتن با قوانین کشور عمان اولین و مهمترین مانع و چالش بازرگانان ایرانی برای تجارت با این کشور است.

فاطمه خطیری، چهارشنبه هفته گذشته، در سمینار تخصصی تثبیت کسب و کارهای جدید در عمان در سالن همایش اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: مانع دیگری که بر سر راه بازرگانان برای تجارت با کشور عمان وجود دارد فعالیت شرکت‌های واسطه‌گر است که مشکلاتی را برای بازرگانان ایجاد می‌کنند و در مواردی باعث از دست رفتن سرمایه تاجر می‌شوند.

وی تاکید کرد: تجار می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این کشور اطلاعات و آشنایی بیشتری را از طریق اتاق مشترک ایران و عمان کسب کنند.

خطیری اظهار کرد: آشنا نبودن ایرانیان با ذائقه و فرهنگ مردم کشور عمان در مراودات تجاری از دیگر مشکلات بر سر راه بازرگانان است.

رییس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه صادرکننده ایرانی برای ورود به این بازار با یکسری چالش‌ها به دلیل آشنا نبودن با این کشور روبرو است افزود: کمیسیون‌حقوقی اتاق مشترک ایران و عمان با فعالان اقتصادی ۲ کشور ارتباط دارد و مسائل حقوقی را پیگیری می‌کند.

خطیری اظهار کرد: قوانین هر کشوری، سرزمینی است و نوع حمایت آن کشور از بازرگانان مهم است، کشور عمان برای جذب سرمایه‌گذار قانون سرمایه‌گذار خارجی را تدوین کرده و چگونگی بهره‌مندی از فرصت مناطق آزاد این کشور را اعلام کرده است.

 

 

منبع: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *