کلنگ زنی احداث کارخانه سیلیکون متال در منطقه آزاد صحار

اقتصادی – عمان چنس: امروز مراسم کلنگ‌زنی اولین کارخانه تولید «سیلیکون متال» (سیلیکون فلزی) در منطقه آزاد صحار عمان برگزار شد.

این پروژه مربوط به شرکت «آلیاژهای آهنی الخضراء»(شرکت منطقه آزاد) است که با هزینه‎‌ای بالغ بر ۶۸ میلیون دلار اجرا می‎‌شود و قرار است جایگاه بندر صحار و منطقه آزاد را به عنوان یک مرکز جهانی برای تجارت و پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای سیلیکون فلزی در بازارهای آسیایی و آمریکای شمالی تقویت کند.

محمد بن سلیمان الکندی، استاندار استان الباطنه شمالی، شرکای طرح و همچنین مدیریت اجرایی شرکت بندر و منطقه آزاد صحار و شرکت «الخضراء» در این مراسم حضور داشتند.

کارخانه سیلیکون متال قرار است زمینی به مساحت ۱۶۰هزار متر مربع را اشغال کند که برای تولید سیلیکون فلزی با کیفیت بالا با ظرفیت ۲۵هزار تن در سال در فاز اول ایجاد می‎‌شود و در فاز دوم تولید به ۵۰هزار تن در سال افزایش می‎‌یابد.

فرآیند تولید با ریختن سیلیکون فلزی مایع از یک کوره در قالب‎‌ها و سپس خنک کردن آن از طریق قالب‌ها یا ریخته‌‎گری مداوم انجام می‌شود. پس از خنک شدن، سیلیکون فلزی آسیاب شده و برای صادرات جهانی بسته بندی می‎‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *