نرخ جویندگان کار در عمان به ۲.۶ درصد کاهش یافت

اجتماعی – عمان چنس: نرخ جویندگان کار در عمان از ۲.۸ درصد در ماه مارس امسال به ۲.۶ درصد تا پایان آوریل کاهش یافته است.بیشترین افراد جویای کار در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند.

درصد جویندگان کار، نسبت جمعیت جویای کار به کل جمعیت فعال(قادر به کار) در یک کشور است.

به گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، نرخ مردان جویای کار از ۱.۲ درصد در ماه مارس امسال به ۱.۱ درصد در آوریل رسیده است. همچنین نرخ زنان جویای کار از ۹.۲ درصد به ۸.۳ درصد کاهش یافته است.

این داده‎‌ها نشان می‌‎دهد نرخ جویندگان کار دارای دیپلم آموزش عمومی از ۳.۸ درصد در ماه مارس به ۳.۶ درصد در آوریل و نرخ جویندگان کار دارای مدرک فوق دیپلم از ۹.۲ درصد در مارس به ۸.۵ درصد در پایان آوریل کاهش یافته است.

نرخ جویندگان کار دارای مدرک لیسانس از ۸ درصد در مارس به  ۷.۳ درصد در پایان آوریل؛ و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری با اندکی کاهش از ۰.۷ درصد به ۰.۶ درصد رسیده است.

نرخ جویندگان کار دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم هم در نرخ ۰.۶ درصد تثبیت شده است.

بر اساس گروه سنی، نسبت جویندگان کار در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۸.۶ درصد؛ گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۵.۳ درصد؛ گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال ۲.۷ درصد؛ و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال ۱.۴ درصد است.

در مورد افراد ۴۰ سال به بالا، نرخ جویندگان کار تا پایان آوریل امسال ۰.۶ درصد بوده است.

داده‌‎های منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان نشان می‌‎دهد که بیشترین میزان جویندگان کار در استان‎‌های مسندم و الظاهره با نرخ ۴.۹ درصد هستند.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *