بندر صحار اولین محموله سوخت زیستی را دریافت کرد

اقتصادی – عمان چنس: بندر صحار عمان اولین محموله سوخت زیستی را برای آغاز فاز آزمایشی استفاده از این سوخت در عملیات یدک‎‌کش های دریایی خود، دریافت کرد. این امر با همکاری شرکت‌‎های «سویتزر»، «وقود» و «هرمز مارین» صورت گرفت.

این بندر به دنبال کاهش ۱۷ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های خود، مطابق با برنامه عمان برای بی‌طرفی کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ است.

سوخت زیستی هم یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر است و به صورت محلی از روغن پخت و پز تولید و به عنوان یک منبع انرژی در نظر گرفته می‌شود که می‌‎تواند جایگزینی سازگار با محیط زیست در مقایسه با سوخت‌‎های فسیلی سنتی باشد.

امیل هوچستیدن، مدیر عامل بندر صحار، با بیان اینکه استفاده از سوخت‌‎های زیستی به کاهش چشمگیر سطح آلاینده‌‎ها کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: این پروژه نمونه‎‌ای قابل تقلید در منطقه و فراتر از آن است.

این پروژه در چارچوب تلاش‌‎های وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، با شرکای استراتژیک خود در بنادر عمان، برای توسعه برنامه‎‌های استراتژیک با هدف گذار به حمل و نقل سبز و دستیابی به بی‎‌طرفی کربن صفر در عمان انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در حال حاضر در ابتکارات آزمایشگاهی کربنی ۱۸ با سازمان‎‌های مختلف دولتی همکاری می‎‌کند. و در زمینه بنادر سبز، یک نقشه راه روشن تهیه شده که شامل چندین پروژه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‎‌ای، تبدیل تجهیزات به وسایلی که با انرژی برق کار می‌‎کنند، سیستم‌‎های هوشمند، اتصال کشتی‌‎ها به برق، حذف کربن از بخش بندر و کار روی پروژه ایجاد یک مرکز منطقه‌‎ای برای تامین سوخت پاک کشتی‌‎ها است.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *