کلاهبرداری جدید پذیرش دانشجو در عمان

اجتماعی – عمان چنس: رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در رابطه با انجام اقداماتی به قصد کلاهبرداری از طریق فعالیت هرمی شرکت پایکو و تبلیغ پذیرش دانشجو در کشور عمان هشدار داد.

اجتماعی – عمان چنس: سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی  گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته، فردی از طریق فضای مجازی اقدام به تبلیغ پذیرش و تحصیل دانشجوی پزشکی در کشور عمان می‌ کند که مشخص شده این تبلیغات صرفا برای کلاهبرداری است. افراد سودجو در فضای مجازی با تبلیغات جعلی، مدعی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های عمان هستند. این تبلیغات صرفاً برای کلاهبرداری و فریب متقاضیان طراحی شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، در بررسی‌های دیگری نیز مشخص شده شرکتی به نام «پایکو» با وعده‌های دروغین کسب درآمد دلاری از طریق مشاهده تبلیغات و انجام خریدهای صوری، کاربران را فریب می‌دهد. عدم امکان پیگیری مبالغ واریزی و وجود موانع در زمان برداشت وجه نشان‌دهنده کلاهبرداری بودن این شرکت است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان ضمن هشدار در خصوص این دو مورد و سایر مواردی که از شهروندان با ارائه پیشنهاد‌های فریبنده، کلاهبرداری می‌شود از متولیان آگاهسازی و امور رسانه‌ای هم خواست به منظور جلوگیری از وقوع کلاهبرداری و تضییع حق سایر هموطنان، این موارد را اطلاع رسانی کنند.

 

 

منبع: کانسکت به نقل از باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *