موافقت ۲۲ کشور عربی با ایجاد بازار مشترک برق

اقتصادی – عمان چنس: جمیله مطر، مدیر اداره انرژی اتحادیه عرب از موافقت ۲۲ کشور عربی برای ایجاد بازار مشترک برق خبر داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در جریان نشست کمیته مشاوره و ساماندهی بازار مشترک کشورهای عربی در دمام گفت که هدف از این نشست آماده‎‌سازی کمیته مشاوره و ساماندهی بازار مشترک کشورهای عربی و همچنین کمیته سامان‎دهی برق در سطح کشورهای عربی است.

این کمیته‌‎ها در حال آماده شدن برای انجام مسئولیت‌هایشان به صورت موثر، به محض اجرایی شدن توافقنامه بازار مشترک کشورهای عربی هستند که قرار است در سپتامبر سال جاری اجرایی شود.

مطر با اشاره به اینکه اجرایی شدن این پروژه نیازمند زمان و زیرساخت‌ها و کمک سازمان‌ها است، گفت: اتصال برق میان کشورهای اتحادیه اروپا بیش از ۴۰ سال طول کشید، اما نقشه راهی که کشورهای عربی در پیش گرفته‌اند، همه مراحل بازار مشترک عربی را تا سال ۲۰۳۷-۲۰۳۸ تکمیل خواهد کرد.

این پروژه تا حد زیادی از تجربه اتصال برق در سطح کشورهای شورای همکاری خلیج استفاده خواهد کرد و امکان اتصال شبکه برق کشورهای عربی به قاره اروپا در آینده نیز وجود دارد.

مطر در این زمینه به تمایل برای اتصال شبکه برق میان عراق، اردن، ترکیه و عربستان نیز اشاره کرد و گفت که امکان اتصال با قاره اروپا از طریق ترکیه یا مراکش و یا از طریق اسپانیا و کشورهای مدیترانه‌‎ای همانند مالت، قبرس و یونان قابل بررسی است.

 

 

منبع: کانسکت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *