عمان و کویت چهار تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

سیاسی – عمان چنس: عمان و کویت در تاریخ ۱۳ می 2024، در خلال سفر دولتی سلطان عمان، هیثم بن طارق به کویت، چهار تفاهم‌نامه (MoU) امضا کردند.

این تفاهم‌نامه‌ها با هدف تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف به شرح زیر است:

1. سرمایه‌گذاری مستقیم: این تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های مربوطه، چارچوبی برای همکاری، اشتراک‌گذاری دانش و تسهیل سرمایه‌گذاری بین دو کشور ایجاد می‌کند.
2. فعالیت‌های مترولوژی: این تفاهم‌نامه بین وزارت تجارت، صنعت و ترویج سرمایه‌گذاری عمان و اداره کل صنایع کویت بر روی استانداردسازی، کنترل کیفیت و ارزیابی انطباق در محصولات و خدمات صنعتی غیرغذایی تمرکز دارد.
3. مطالعات و آموزش دیپلماتیک: وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور توافق کردند تا در زمینه آموزش متخصصان در حوزه سیاست خارجی، روابط بین‌الملل و رشته‌های مرتبط با یکدیگر همکاری کنند. آنها همچنین اسناد، مطالعات و تجربیات خود را تبادل خواهند کرد.
4. سرمایه‌گذاری‌های مشترک: عمان و کویت تفاهم‌نامه‌ای را برای بررسی همکاری و هماهنگی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک به امضا رساندند. این شامل شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه در بخش‌های مختلف مانند انرژی، زیرساخت و لجستیک است. آنها حتی ممکن است یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد کنند.

این تفاهم‌نامه‌ها گامی مهم در جهت تقویت روابط بین عمان و کویت محسوب می‌شود. آنها مسیر را برای افزایش همکاری در چندین حوزه کلیدی هموار می‌کنند که به طور بالقوه منجر به رشد و توسعه اقتصادی متقابل خواهد شد.

 

منبع:کانسکت به نقل از عمان آبزرور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *