سفر دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان

گردشگری – عمان چنس: به زودی می توانید با کشتی از جزایر کیش و قشم به دبی و عمان سفر کنید. این طرح جدید توسط شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف توسعه گردشگری دریایی در حال اجرا است.

شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای توسعه گردشگری دریایی و حمل و نقل مسافر دریایی در مناطق آزاد کشور، برنامه ریزی هایی را در دستور کار دارد.

سفر دریایی به دبی و عمان با هدف توسعه گردشگری

حجت الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از راه اندازی خطوط مسافرتی و تفریحی دریایی از جزایر کیش و قشم به مقاصد دبی و عمان خبر داد.

وی با اشاره به قابلیت جزایر قشم و کیش برای راه اندازی خطوط دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گفت: در نظر داریم علاوه بر توسعه خطوط دریایی داخلی، خطوط مسافرتی و تفریحی از این جزایر به دبی و عمان را نیز راه اندازی کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه تقاضای سرمایه گذران بخش خصوصی در این زمینه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این خطوط دریایی بین المللی باشیم.

به گفته وی، راه اندازی این خطوط دریایی به رونق توریسم دریایی در منطقه خلیج فارس با محوریت ایران کمک خواهد کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از ارائه بیش از 100 بسته سرمایه گذاری به ارزش یک میلیارد یورو به سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه صنعت گردشگری خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد به مکانی امن برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور تبدیل شده اند، گفت: حضور گردشگران داخلی و خارجی در مناطق آزاد نیز زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

 

 

منبع: عمان ثبت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *