افتتاح اولین مرکز تخصصی باروری در سلطان نشین عمان

مرکز باروری دولتی، برای اولین بار در مجتمع درمانی زنان و زایمان الوطایه افتتاح شد.

به گزارش عمان چنس به نقل از مسقط دیلی، مرکز باروری دولتی عمان متشکل از تیم پزشکی مجرب و کارآمد است که با بهره گیری از جدیدترین فناوری های آزمایشگاهی روز دنیا در زمینه های مشاوره بارداری و ناباروری، غربالگری جنین و…  خدمات ارائه می کند. در این مرکز انواع خدمات درمانی با کیفیت بالا و در عین حال نتیجه بخش برای مادران و نوزادان و به صورت رایگان انجام خواهد شد.

طبق اعلام مقام های بیمارستان، این مرکز باروری دولتی در سال اول فعالیت خود به هزار مراجعه کننده خدمات خواهد داد. در سال های آتی امید بر آن است که تعداد پرونده ها به حدود 1500 پرونده در سال دوم برسد.

زنانی که دچار انسداد لوله های فالوپ در رحم خود هستند، حتی خانم هایی که در روند تخمک گذاری خود دچار مشکل و تاخیر هستند می توانند از روش های به روز آزمایشگاهی نظیر IVF استفاده کنند. همچنین مردانی که در میزان ذخیره اسپرم خود دچار مشکل بوده یا این که تحرک اسپرم آن ها ضعیف به نظر می رسد، می توانند از بهترین و جدیدترین شیوه های بین المللی برای افزایش شانس بارداری خود استفاده کنند.

 

لقاح آزمایشگاهی بر اساس IVF باید در خانم هایی انجام شود که شاخص توده بدنی آن ها یا (BMI) بیشتر از 35 نباشد. از طرفی هم بهترین سن خانم ها برای نتیجه گرفتن از روش آزمایشگاهی IVF تا 42 سالگی است. بعد از 42 سالگی، شانس بارور شدن در خانم ها به روش آزمایشگاهی IVF، کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی از عامل هایی که در موفقیت آمیز بودن روش تزریقی داخل سیتوپلاسمی اسپرم  یا (ICSI) موثر خواهد بود، سن مادر است. به عنوان مثال بهترین سن برا تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم در زنان 20 الی 30 سال خواهد بود. هر چه سن بیشتر از 40 سال شود، تاثیر این روش کمرنگ تر خواهد شد.

فرانید منجمد کردن اسپرم و تخمک یکی دیگر از روش های رایج برای بارور شدن است که برای افرادی که از اختلالات مزمن و بیماری های باروری رنج می برند، مناسب خواهد بود.

در این مرکز باروری دولتی، مراجعان از تمام بیمارستان ها و بخش های مختلف زنان و زایمان از تمامی استان ها و حتی کلینیک های اورولوژی مردان، کلینیک های غدد تولید مثل ملانند غدد درون ریز و… پذیرش خواهند شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *