آغاز ماراتن صحرانوردی عمان از 20 ژانویه

نهمین دوره ماراتن صحرانوردی عمان از 20 تا 24 ژانویه برگزار خواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان،تین ماراتن 165 کیلومتری چهار مرحله‌ای از سال 2013 آغاز به کار کرد و فرصتی برای دوندگان فراهم می‌کند تا مناظر کشور عمان را از نزدیک تماشا کنند و با فرهنگ غنی و مهمان نوازی مردم آن اهالی آشنا شوند.

بنا بر این گزارش، این مسابقه به چهار مرحله تقسیم می شود: 42 کیلومتر در روز اول، 55 کیلومتر در روز دوم، 47 کیلومتر در روز سوم، و 21 کیلومتر در روز چهارم و آخر.

در آخرین دوره این ماراتن، اکثر شرکت کنندگان از عمان بودند. هر چند، دوندگانی از نقاط مختلف جهان از جمله اسپانیا، فرانسه، اوکراین، ایتالیا، آلمان، لهستان، بریتانیا، بلژیک، سوئیس و مراکش نیز شرکت کرده بودند.

مدافع عنوان قهرمانی، کورینا سامر سوئیس در رده بانوان و محمد ال مورابیتی از مراکش بودند.

شرایط آب و هوایی عالی در ژانویه به دوندگان کمک می‌کند تا از کویر نهایت لذت را ببرند. با میانگین دمای بالای 25 درجه در طول روز، شرکت کنندگان مطمئناً تجربه لذت بخشی خواهند داشت که برای همیشه در خاطرات آنها حک می‌شود.

برای کسانی که در مسقط حضور داشته باشند، شانس شرکت در مسابقه شبانه صحرا نیز وجود خواهد داشت که در اکتبر 2024 در قالله برگزار می‌شود. این مسابقه خیریه 5 کیلومتری به شرکت کنندگان این امکان را می‌دهد که تا از دویدن در صحرا و زیر آسمان زیبای کویر لذت ببرند. 100 درصد از سود این مسابقه به انجمن محیط زیست عمان اهدا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *