معرفی عمان به عنوان هجدهمین کشور زیبای دنیا

مجله وراندا از رسانه آمریکایی هِرْسْت فهرستی از زیباترین کشورهای دنیا را معرفی کرده است که عمان حائز رتبه هجدهم در این رتبه‌بندی شد. رتبه‌های اول، دوم و سوم به ترتیب متعلق به مالدیو، کاستاریکا و تانزانیا بود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، 193 کشور در این فهرست قرار دارند. نویسنده مقاله درمورد ویژگی‌های عمان می‌گوید: «در ابتدا، شاید همه فکر کنند کشور عمان به خاطر قرارگیری در شبه جزیره عربستان، فقط مناطق کویری و بیابانی داشته باشد. با این حال، هر آنچه فکر کنید در عمان به چشم می‌خورد: کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، سواحل شنی، آثار باستانی و تمدن شهری. ساختمان‌های این کشور ترکیبی از سنت و مدرنیته را در خود جا داده‌اند. به عنوان مثال، مسجد جامع سلطان قابوس یکی از شاهکارهای معماری در عمان محسوب می‌شود.»

در این نظرسنجی اشاره شده است که مسقط، پایتخت این کشور، انواعی از غذاهای سنتی را به گردشگران معرفی می‌کند.

کوه‌های جبل الاخضر، به دلیل مسیرهای پیاده‌روی معطر و مملوء از درختان زیتون سبز و زردآلو شهرت فراوانی دارند.

در اقصی نقاط این کشور، چیزهای منحصربه‌فرد و جذابی به چشم می‌خورند؛ از معماری جذاب و مناظر رنگارنگ گرفته تا آثار تاریخی پیچیده با قدمت چند صد ساله.

مجمع‌الجزایر اقیانوس هند اکوسیستمی جذاب از صخره‌های مرجانی و رنگارنگ و حیات دریایی منحصربه‌فردی است که فقط در اطراف جزیره یافت می‌شود.

سنت‌های حاکم بر کشور عمان و مراسم‎های مختلفی که در این کشور برگزار می‌شوند، بسیار برای گردشگران جذاب هستند و وجهه چندفرهنگی در این کشور در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *