آیا به زودی شاهد حضور فضانوردان عمانی در فضا خواهیم بود؟

دکتر علی بن عامر الشدانی، معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان اعلام کرد: عمان قصد دارد هر زمان که فرصت‌های سرمایه گذاری مناسب باشد، فضانوردان را به فضا بفرستد.

به گزارش عمان چنس، دکتر الشدانی در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو الشبیبه در طریق برنامه “معا الشبیبه” افزود که آرمان دولت عمان این است که فضانوردانی را برای بازدید از ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. همه کشورهای جهان چنین آرزویی دارند و هر زمان که فرصتی برای ورود به چنین برنامه‌هایی فراهم شود، عمان در این زمینه پیشگام خواهد بود.

وی در بخشی از مصاحبه‌اش گفت: «حوزه هوا و فضا بسیار گسترده است؛ به همین دلیل است که باید فقط بر آنچه مهم است تمرکز کرد. وزارتخانه می خواهد با کاوش در مورد آنچه برای سیاره ما مفید است، روی یک منطقه خاص از فضا تمرکز کند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده‌ها با تصاویر ماهواره‌ای، ایجاد گیرنده‌های فضایی زمینی و ایجاد مراکز داده فضایی در زمین ایده‌های جذابی به شمار می‌روند.»

وی افزود: «پس از بررسی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های عمان، تصمیم بر این شد که بر حوزه‌ای از فضا که از نظر اقتصادی 90 درصد بازار فضایی را تشکیل می‌دهد، در مقابل سایر زمینه‌ها که تنها 10 درصد را تشکیل می‌دهند، تمرکز کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *