جدیدترین اقدامات برای کودکان دارای معلولیت ساکن عمان

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، انجمن کودکان دارای معلولیت در سیب و بنیاد جسور، روز پنجشنبه توافقنامه‌ای را برای تأسیس ساختمان مراقبت از کودکان به ارزش  100 هزار ریال امضا کردند.

سیده حجیجه جایفر السعید، رئیس انجمن، گفت: «هدف این قرارداد حفظ تمام امکانات مرکز است که در سال 2001 تأسیس شد. این مرکز متناسب با خدمات ارائه شده به کودکان دارای معلولیت توسعه خواهد یافت. ساختمان مرکز یکی از مبانی فرآیند توانبخشی و آموزشی است و عاملی تأثیرگذار در موفقیت آن محسوب می‌شود.»

سیده حجیجه افزود: این مرکز برنامه‌های آموزشی و توانبخشی را برای بیش از 56 کودک در السیب فراهم ‌می‌کند.

سیده حجیجه گفت: «این انجمن برای اجرای آموزش های اصلاحی مورد نیاز کودکان در تمام مراحل زندگی و در عین حال ارائه خدمات آماده سازی حرفه‌ای در تلاش دائمی است.»

از سوی دیگر، انجمن کودکان دارای معلولیت پنجمین دوره نمایشگاه سرگرمی مخصوص کودکان دارای معلولیت را از 2 مارس تا 4 مارس افتتاح کرده است. محل برگزاری نمایشگاه در خیابان 18 نوامبر و مرکز توانبخشی العذیبه واقع در شهر مسقط است.

رئیس انجمن در این مورد گفت: «نمایشگاه از ساعت 16 تا 10 شب برگزار می‌شود. فعالیت‌های این نمایشگاه شامل انواع بازی، کارهای هنری و صنایع دستی، اتومبیل‌های کلاسیک، اسب سواری، دوچرخه سواری، نمایش کامیون‌های حمل غذا، بستنی فروشی‌ها و جاذبه‌های مشابه دیگر است.»

این انجمن حدود 450 کودک – 5 تا 14 ساله – در 9 مرکز در ولایت‌های السیب، البرکه، مصنعه، العذیبه ، القریات، جعلان بنی بو حسن ، ضنک، ینقل و سحام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *