افتتاح بخش مراقبت قلبی جدید در بیمارستان صحار

بیمارستان صحار روز گذشته بخش کاتتریزاسیون قلب را افتتاح کرد و یک تیم تخصصی از بیمارستان سلطنتی و بیمارستان صحار دو عمل کاتتریزاسیون را  دیروز به انجام رساندند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، دکتر هلال بن علی بن هلال السبطی وزیر بهداشت به همراه دکتر سعید حریب اللمکی معاون وزیر بهداشت در امور بهداشتی در مرحله اول عمل کاتتر قلب حضور یافتند. وزیر بهداشت در جریان روند پیشرفت کار و مراحل نهایی توسعه کامل بیمارستان صحار در راستای آمادگی برای خدمات جدید به مردم استان باطنه شمالی و استان‌های مجاور قرار گرفت.

دکتر نجیب الرواحی، مدیر مرکز ملی قلب در بیمارستان سلطنتی، خاطرنشان کرد که عمل کاتتریزاسیون قلب در بیمارستان صحار نقطه عطف مهمی به شمار می‌رود که برای مردم استان باطنه شمالی و استان‌های اطراف در نظر گرفته شده است.

الرواحی افزود : وزارت بهداشت به دنبال بهبود خدمات درمانی در همه استان‌ها است و تاکنون، این مهم در استان‌های مسقط، ظفار و باطنه شمالی میسر شده است.

به گفته دکتر طالب المقبلی، رئیس بیمارستان صحار، این خدمات باعث کوتاه شدن لیست انتظار طولانی و مراحل ارجاع به استان مسقط می‌شود.

وی در ادامه افزود: «بیمارستان صحار سالانه حدود 300 بیمار را برای کاتتر قلب به بیمارستان سلطنتی ارجاع می‌دهد. موارد ارجاع شده از استان باطنه شمالی به دلیل تراکم جمعیت و رشد قابل توجه جمعیت باعث شده بود بیش از 20 درصد از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان صحار مجبور شوند به مسقط سفر کنند.»

راه‌اندازی واحد کاتتریزاسیون قلب گام مهمی در راستای توسعه خدمات بیمارستانی در صحار است. این بخش شامل دو اتاق مجهز به آخرین وسایل پزشکی پیشرفته در زمینه کاتتریزاسیون است. بخش پذیرش شامل 22 تخت است و یک واحد مراقبت قلبی ویژه 12 تخته هم در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *