تجهیز پارک النسیم به واقعیت مجازی در زمان برگزاری شب‌های مسقط

این روزها، پایتخت عمان به علت برگزاری رویداد «شب‌های مسقط» پر جنب و جوش‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. شهرداری مسقط مسئولیت برگزاری این رویداد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به عهده دارد.

به گزارش عمان چنس، یکی از اهداف شب‌های مسقط، درگیر کردن فعال جوانان و استفاده از فناوری‌های به‌روز دنیا است. به همین خاطر، برای پارک النسیم، امکانات واقعیت مجازی اضافه شده است.

یکی از مقامات شهرداری مسقط گفت: «پارک النسیم میزبان چندین فعالیت مختلف خواهد بود. اجراهای زنده، کارناوال‌های متنوع، نمایشگاه‌های جذاب و سایر رویدادهای مشابه در پارک النسیم برگزار شده‌اند یا برگزار خواهند شد. همچنین، شهرداری عمان، امکانات واقعیت مجازی را اضافه کرده است تا بازدیدکنندگان مجذوب تاریخ عمان شوند.»

برنامه واقعیت مجازی به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که از شش نقطه مانند اپرای سلطنتی مسقط، قصر العالم، سوق مطرح، ولایت سور، سوق نیزوا و مسفاوه العبریین بازدید کنند.

این مقام رسمی شهرداری افزود: «یکی از اهداف اصلی این ابتکار نوظهور، آشنایی کودکان و بازدیدکنندگان با میراث فرهنگی غنی مردم عمان است. از طرفی، اماکن دیدنی و اقتصادی مهم عمان هم معرفی می‌شوند.»

در پارک نسیم بازی‌های پنوماتیک و الکترونیک برای کودکان تدارک دیده شده است. کارناوال «چوپا چاپس»، نمایش‌های «مهارت‌های فوتبالی»، نمایش «حباب توپی بالرینا» و همچنین تئاتر «فرابنقش» از جمله مراسم‌های مفرح دیگر در قالب شب‌های مسقط در پارک النسیم هستند.

این پارک همچنین محلی برای اجراهای ورزشی و سیرک و همچنین ارائه یک میدان کارناوال با اجرای زنده است.

شب‌های مسقط در چهار محل برگزار می‌شود: پارک طبیعی القرم، پارک النسیم، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان و انجمن اتومبیل عمان.

هر چهار مکان همه روزه از ساعت 16 تا 23 به روی عموم باز هستند،ضمن اینکه آخر هفته‌ها، شب‌های مسقط تا نیمه شب میزبان بازدیدکنندگان است. پارک القرم نیز در آخر هفته، رأس ساعت 23:30 تعطیل می‌شود.

رویداد شب های مسقط تا 4 فوریه ادامه خواهد داشت.

شهرداری مسقط از مردم خواست بلیط ورودی خود را از طریق وب سایت رسمی شب‌های مسقط رزرو کنند:

Home

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *